Jezero Milada

Unikátní umělé jezero v Ústeckém kraji, které vzniklo zatopením bývalého povrchového hnědouhelného lobu.

Parametry jezera

Plocha: 252,2 ha
Objem vody: 35,601 mil. m3
Hladina: 145,7 m n. m.
Max. hloubka: 24,7 m

Kolem jezera, které má rozlohu 252,2 ha vede několik cest, s různými povrchy, které jsou vhodné pro široké sportovní využití. Jsou zde jak štěrkové cesty, tak neupravené – trailové a dokonce hladké, asfaltové.

Okolí jezera prochází neustále úpravami. V současnosti (červen 2019) není okolí elektrifikováno a místní atrakce tak jsou doplněny zvukem generátorů. Toto by se ale mělo v průběhu času změnit. Tím snad vzroste celkový komfort jezera a okolí.

Trasa – Vyklický okruh

Trasa začíná na parkovišti, kde si můžete nechat auta. (GPS: 50.6472458N, 13.9735311E). U parkoviště je dokonce postavený větrný pytel, abyste viděli, jak moc fouká. Nedaleko je také oficiální fotopoint. Kousek se seběhne po asfaltce přímo k jezeru a trasa vede o směru hodinových ručiček kolem dokola. Start okruhu.

Povrch cesty je asfaltový, nicméně není hladký. Jedná se o hrubý asfalt, se štěrkem na povrchu. Celá cesta se tedy dá zvládnout v silničních botách, na cestě není nic, co by toto komplikovalo.

Cesta kolem je lemovaná rákosem, což je velice hezké.

Oběhne se jižní cíp jezera, kde se sbíhají další okruhy a pokračuje se stále podél vody na západ. Podél cesty je několik stojanů na kola plus odpočívadla. Cesta neustále lemuje obvod jezera. V západním spodním okraji jezera je opět rozcestí na další okruhy. Cesta se zde láme skoro do pravého úhlu a pokračuje přímo na sever.

Na konci tohoto úseku je jediný kopeček. Převýšení asi 8 m. Na vrcholku hned doprava a pokračuje se podél vody, zhruba na východ. Zde se opět kříží další okruhy.

Zhruba v polovině cesty je vyasfaltovaná odbočka na horní cestu, která je určena především pro bruslaře – hladký asfalt (má být kolem dokola celé Milady). Nicméně se pokračuje dále po štěrkové cestě na východ.

Před hlavní pláží je odbočka, kde se cesty větví. Můžete pokračovat buď přímo na kamenitou pláž, nebo zabočit doleva a pokračovat mírně do kopce. Pláž tak oběhnete shora. Zde je tedy úsek cesty vzdálen od vody. Cesta zde má znatelně horší povrch, ale dá se to zvládnout.

Následující rozcestí – vždy doprava. Dostanete se na asfaltový úsek, silničku, která vede od hlavního parkoviště. Minete odpočívadlo, ukazatel a dáte se opět doprava, dolu, k vodě. Zde už je úsek, přímo na jih, který Vás dovede zpět na začátek okruhu, pod trmické parkoviště.