Moje trable s botami

Už dlouho jsem pokukoval po nových botkách. Moje staré Muzuno Wave Ultima 9 už mají své za sebou, druhá Mizuna Wave Rider GTX používám jen v zimě a tak je čas na nové boty.

Jelikož mám Mizuna prostě rád, sedí mi, a už nemám moc chuť testovat naslepo jiné boty při online nákupu a zde v Ústí není moc možností si otestovat jiné značky (prostě není kde nakoupit), zůstávám věrný této japonské značce.

No a ještě jsem váhal nad jednou věcí. Chtěl jsem nějaké tempovky, které bych ocenil při závodech, nebo rychlých tréninzích (např. Intervaly). Objemovky si zakoupím po vánocích, až se zase dostanu do objemů. Tak jsem začal hledat.

Na pomoc jsem si vzal Áju, která má tuto značku také v oblibě. Dala mi tip na Mizuna Wave Aero 2, ale než jsem se rozhoupal, tak byly pryč. Šlo o výprodej v Triexpertu. No, kdo zaváhá …

Nakonec jsem si vybral Mizuno Wave Sonic 2. Svou roli hrála samozřejmě i cena. Chtěl jsem se vejít do 2 000 Kč, jelikož na běhání žádné sponzory nemám 🙂

Boty jsem po chvíli hledání objednal na www.online-sport.cz, kde měli:

  1. moji velikost;
  2. nejlepší cenu;

a měl jsem s nimi s zkušenosti s předchozím nákupem. A k nákupu mi dali navíc fusakle. Boty jsem zde tedy objednal, zaplatil a čekal.

Trabl první

Druhý den po objednání mi přišel e-mail. Psali mi, že nemají tu moji velikost, a jestli bych si nevybral boty jiné, či jinou velikost. Já to už trochu tušil, poněvadž velikost 44, která by byla přesně ideál pro mě, nikdo jiný neměl. Nicméně velikost 44,5 mi sedí také dobře, takže jsem jen změnil objednávku.

Boty tedy přišly asi až za 4 dny, ale to nevadilo. 

Trabl druhý

Na druhý den jsem měl naplánovaný intervalový tréning, 10 x 300 m, a tak jsem nazul nové boty. Doma vše v pohodě, vyběhl jsem ven. Začal jsem lehkých rozklusáním z domova do parku, abych se trochu zahřál. Pak protažení, abeceda a na hodinkách jsem si spustil intervalový tréning.

První dva okruhy v pohodě. Pak jsem si chtěl boty dotáhnout. A nejednou rup. Nejprve jsem myslel, že praskla tkanička, ale stala se ta horší věc. Protrhl jsem tu část boty s otvory pro tkaničku. 

Asi je vám jasný, jak jsem byl nasr…j. To se mi ještě u žádných bot nikdy nestalo. No nic. Tréning jsem dokončil.

Boty mě vyloženě nutily při vyšší rychlosti běhat přes špičky, což normálně nedělám, jsem patař. Tak si říkám, že je to super. Běhá se v nich parádně (i přes tu tkaničku). Trošku bolí lýtka, ale to určitě přejde.

Reklamace

Boty jsem tedy druhý den ihned poslal na reklamaci. Sepsal jsem reklamační protokol, boty zabalil a odeslal. Obchod jsem informoval e-maile,. To mi obratem potvrdili. Čekal jsem, že budu bez bot třicet dní, a že na závod budu muset obout Ultimy. Nicméně za tři dny přišel neohlášený balík z onlinesportu, a nové boty byly zde. Bez jediného slova. No, paráda.

Resume

Přístup obchodu je tedy super, tak, jak má být. Dokázal bych si představit trochu lepší komunikaci, obzvláště reklamační oddělení, ale záležitost vyřídili bez zbytečného odkladu velice rychle. Jsem zvědav, jak se postaví k mé žádosti o náhradu vynaložených prostředků na vyřízení reklamace (poštovné).

Lýtka tedy bolela asi 4 dny. Trochu jsem se začal obávat, že bude asi nějaký problém, ale bylo mi řešeno, že to tak prostě je, nohy si na to musí zvyknout.

Jsem spokojen.

EDIT: 31. listopadu

Jak jsem zmínil. Poslal jsem žádost o náhradu vynaložených prostředků na reklamaci. Bez zbytečných keců mi e-shop poslal na účet 133 Kč, které jsem zaplatil jako poštovné. Tomu říkám správný přístup. Určitě zde nenakupuji naposledy. E-shop mohu jen doporučit.